יום שבת, 9 ביולי 2011

אלקטרוניקה היא לא מילה גסה

לגלות להקה חדשה זה תמיד מאוד מרגש, כמו קראש על מישהו, שומעים איזשהו שיר ברדיו, בפרסומת או באחד מערוצי המוזיקה (מישהו עוד צופה בהם חוץ משמירת מסך?) ומגלים שחוץ מהשיר שתפס אותנו יש לאמן/ללהקה עוד מלא שירים נהדרים שאתם ממש אוהבים. כמובן שלאחר מכן מגיע השלב בו שומרים את התגלית בסוד, כדי שזה יהיה ה"דבר" שלנו או חופרים בגאווה לכל העולם ואחותו על איזה מעולה הדבר החדש הזה שגיליתם. אני מניחה שבין שתי נקודות הקיצון האלו יש הרבה אזורים אפורים ולכל אחד יש אסטרטגה משלו/ה לחלוק את החדשות המסעירות.

יש שני הרכבים שגיליתי, האמת דיי מזמן, ושניהם דרך Q Radio, כשהם עוד נתנו לאנשים מחוץ לבריטניה להאזין להם. אלו הרכבים אלקטרוניים, אך הם שונים זה מזה, ומראים עד כמה באמת הסקאלה של מה שנקרא "מוזיקה אלקטרונית" היא רחבה.

ההרכב הראשון הוא Delphic - הרכב בריטי שאפשר להגדיר אותו בהרבה דרכים, אינדי-דאנס, אימו-אלקטרוניקה, דאנס מלודי... להמשיך? לדעתי מה שמייחד את Delphic ומפריד אותם מהשאר היא המלודיות הנהדרת של השירים שלהם, וכן, אני מתכוונת לשירים ולא לטראקים, כי יש פה מילים ויש פה כוונה שלא רק לעשות אלקטרוניקה לשם האוצים תוצים. האווירה הכללית היא של להקת אינדי שגילתה את מכונות התיפוף האלקטרוניות ואת הבליפים המגניבים שאולפן משוכלל יכול לתת להם. אני חושבת שהצלילים המסונתזים מעצימים את החוויה שהשירים נותנים למאזין, ולאו דווקא מסיטים את האוזן מהשיר. הם בשום אופן לא מנסים להיות הסחת דעת.

Delphic (האתר הרשמי)

הם הוציאו כמה סינגלים מהאלבום הראשון והמעולה שלהם Acolyte, ובהם Doubt ו-Counterpoint שמהווים מבחינתי את השירים המובילים באלבום. במייספייס שלהם אתם יכולים להתרשם מכמה מהשירים מהאלבום בגרסאות המלאות.

השיר שבחרתי לצרף פה הוא Counterpoint


הלהקה השניה היא Pendulum, הרכב אוסטרלי-בריטי שהתחיל בנישה של דראם'נ'בייס אבל הכיוון שלו נכון להיום נוטה הרבה יותר לאלקטרו-רוק (או אולי רוקטרוניקה...?)

Pendulum (האתר הרשמי)

אם הייתי צריכה לסווג אותם הייתי אומרת שהם בגזרת המטאל של האלקטרוניקה, if that makes any sense. המוזיקה שלהם היא מאוד אגרסיבית וכוחנית ויש לי תחושה שההופעות שלהם זה משהו מטורף. בכל מקרה, האלבום האחרון שלהם Immersion פשוט כייפי.

השיר שהכי אהבתי מהאלבום הזה הוא Watercolour


אז אני מקווה שהכרתי לכם משהו חדש, ואם הכרתם כבר קודם, כל הכבוד לכם :)

שיהיה שבוע נפלא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה